search in www.iswarchandraworld.blogspot.com

Saturday 8 May 2021

ସେବେଳ ନା ଏବେଳ(୮)

 

ଈଶ୍ୱରଚନ୍ଦ୍ର ନାୟକ

ବାଙ୍ଗୁଋଷ ପାଟଣା, ଭାଣପୁର

ପୁରୀ-୭୫୨୧୧୪

ମୋ-୯୭୭୮୫୧୯୬୭୮

ସେବେଳ ନା ଏବେଳ()

      ହେଲୋ ଶୁଣୁଛ! ପୁଅ ସ୍କୁଲରୁ ଆସିଲା ପରଠାରୁ ତାଦେହରେ ଜ୍ୱର ଟିକେ କଣ ଖାଇଲାକି ନାହିଁ ଶୋଇଛି ତମେ ଟିକେ ଜଲଦି ଅଫିସ୍ରୁ ଆସିଲେ ତାକୁ ଡାକ୍ତରଙ୍କ ପାଖକୁ ନେଇକି ଯିବା ମହେଶର ଆଉକି ଅଫିସ୍ରେ ମନ ସ୍ତ୍ରୀ ଶ୍ୟାମଳୀ ଯେତିକି ବ୍ୟସ୍ତତା ସହିତ କହେ ମହେଶ ଆହୁରି ବିବ୍ରତ ହୋଇ ପଡେ ତରତର ହୋଇ ବଡ ବାବୁଙ୍କ ଠାରୁ ଅନୁୁମତି ଆଣି ଅଣନିଶ୍ୱାସୀ ହୋଇ ଘରକୁ ଫେରେ ଦେଖେ ପୁଅ ଦେହରେ ତାତି ଆଉ ଡେରି ନକରି ଉଭୟେ ନେଇଯାଆନ୍ତି ପୁଅକୁ ଡାକ୍ତରଙ୍କ ପାଖକୁ ଡାକ୍ତରବାବୁ ବି ଆଣ୍ଟିବାୟୋଟିକ୍ ଠାରୁ ଆରମ୍ଭ କରି କଫ୍ ସିରପ୍ ପର୍ଯ୍ୟନ୍ତ ସବୁ ଦେଇ, ରକ୍ତ ପରୀକ୍ଷା ପାଇଁ ଲେଖି ଦିଅନ୍ତି ପୁଅକୁ ନେଇ ଘରକୁ ଫେରନ୍ତି

      ପୁଅ ତାଙ୍କର ୪ର୍ଥ ଶ୍ରେଣୀରେ ପଢେ ପୁଣି ଏକଇର ବଳା ବିଶିକେସନ ପୁଅକୁ ଔଷଧ ଦିଅନ୍ତି ମାତ୍ର ପୁଅର ତାତି କମେ ନାହିଁ ସେମିତି ରହେ ମଝିରେ ମଝିରେ କାଶ, ଉଭୟେ ସ୍ୱାମୀ ସ୍ତ୍ରୀଙ୍କୁ ହଲଚଲ କରିଦେଉଥାଏ ସହର ଭିତରେ ଘର ମାଳମାଳ ଡାକ୍ତର ସହିତ ପୁଞ୍ଜାପୁଞ୍ଜା ଡାକ୍ତରଖାନା ତାଙ୍କ ହାତପାହାନ୍ତାରେ ଏସବୁ ସେମାନଙ୍କ ମନରେ ଦମ୍ଭତ ଦେଇ ପାରନ୍ତା ମାତ୍ର ସେମାନଙ୍କର ଅଧୈର୍ଯ୍ୟ ସେମାନଙ୍କୁ ଶାନ୍ତି ପ୍ରଦାନ କରିପାରୁନଥାଏ ମନରେକାଳେଶଦ୍ଦଟି ସେମାନଙ୍କୁ ଅଜଣା ଭୟ ଭିତରକୁ ଓଟାରି ନେଉଥାଏ ସ୍ୱାଇନ୍ଫ୍ଲୁ ଠାରୁ ଆରମ୍ଭ କରି ବ୍ରେନ୍ ମ୍ୟାଲେରିଆ ପର୍ଯ୍ୟନ୍ତ ପ୍ରାଣଘାତି ଜ୍ୱରମାନଙ୍କର କଥା ଯେତେବେଳେ ମନେପଡି ଯାଉଥାଏ ଉଭୟଙ୍କ ମନ ଭୟରେ ଶିହରୀ ଉଠୁଥାଏ ମହେଶ ଶ୍ୟାମଳୀର ମନରେ କ୍ଷୋଭ, କି ଔଷଧ ଦେଲା କେଜାଣି ସେ ଡାକ୍ତର, ଜ୍ୱର ଟିକେ ହେଲେ କମୁନି ସକାଳକୁ ଆବେଗ ପୂର୍ଣ୍ଣ ପ୍ରତିକ୍ଷା ଭଲ ଡାକ୍ତରଙ୍କ ପାଖକୁ ନେଇ ଚିକିତ୍ସା କରେଇବେ ଆରେ ଜ୍ୱର ଆରମ୍ଭ ହୋଇଛି, କିଛିତ ସମୟ ଲାଗିବ ଔଷଧ ତା କାମ ଆରମ୍ଭ କରିବା ପାଇଁ ପିତାମାତାଙ୍କର କର୍ତ୍ତବ୍ୟ କରି ବାକିତକ ପ୍ରକୃତି ଉପରେ ଛାଡି ଦେବା ଆମର ଧର୍ମ ପ୍ରକୃତିଠାରୁ ଉଦ୍ଦ୍ୱର୍କୁ ଉଠି ସବୁ ଆମ ହାତମୁଠାକୁ ନେଇ ଆସିପାରିବାର ସାହାସ ହିଁ ଆମକୁ ଅଧୈର୍ଯ୍ୟ ଅଶାନ୍ତିର ବଳୟ ଭିତରେ ଘାଣ୍ଟେ ଚକଟେ ତାହା ସେମାନେ ଜାଣିପାରୁନଥାନ୍ତି ଖାଲି ମହେଶ ଶ୍ୟାମଳୀ କାହିଁକି ପ୍ରାୟ ଆମେ ସମସ୍ତ ଶିକ୍ଷିତ ମାନଙ୍କର ବି ଏକା ଦଶା

       ଏତ ଗଲା ରୋଗ ବୈରାଗ କଥା ଆମ ପିଲାମାନଙ୍କ ଶିକ୍ଷା କ୍ଷେତ୍ରରେ ମଧ୍ୟ ଆମେ ଅନୁରୂପ ଆଚରଣ କରି ଚାଲିଛେ ସତେଯେମିତି ପିଲା ଆମଦ୍ୱାରା ନିର୍ମିତ ଯନ୍ତ୍ରଟିଏ ତାପାଠକୁ ବାଟିବୁଟି ତାକୁ ପେଇଦେବା ପର୍ଯ୍ୟନ୍ତ ଆମେ ବିଧି ବ୍ୟବସ୍ଥା ତାପାଇଁ ବାଲ୍ୟ ଅବସ୍ଥାରୁ ହିଁ କରିଚାଲିଛେ କେବେ ହେଜୁନେ ଆରେ ସୃଷ୍ଟିରେ ଷଠିଦୁଷି କାହାର ମସ୍ତିଷ୍କର ଛାଞ୍ଚ କିପରି ଗଢିଛି ତାହା ସେଇ ହିଁ ଜାଣନ୍ତି କେତେ ପରିମାଣରେ ସେ ମସ୍ତିଷ୍କ ତଥ୍ୟ ସଂରକ୍ଷଣ କରି ରଖିପାରିବ, କେତେ ଚତୁର କ୍ରିୟାଶୀଳ ହେବ ତାହା ପୂର୍ବ ନିର୍ଦ୍ଧାରିତ ସକାଳୁ ଟ୍ୟିୁସନ୍‌, ଦଶଟାରେ ସ୍କୁଲ୍‌, ପୁଣି ସନ୍ଧ୍ୟାରେ ଟ୍ୟୂସନ୍ ସବୁ କିଛି ଖଞ୍ଜି ଦେଉଛେ କେବେ ଏକଥା ବି ଭାବୁନେ ମନୁଷ୍ୟର ମସ୍ତିଷ୍କ କେବଳ ପାଠ ନୁହେଁ ବିଶ୍ୱର ବିବିଧତା ଭଳି ସେ ମଧ୍ୟ ବିବିଧତାକୁ ଭଲପାଏ ଡାଲି ତରକାରୀ ବିନା ଯେମିତି ଭାତ ଖାଇବାକୁ ଭଲଲାଗେ ନାହିଁ ସେମିତି ପାଠ ସହିତ ହସଖୁସି, ଖେଳକୁଦ, ମନୋରଞ୍ଜନ ଆଦି ତାହାର ନିତ୍ୟାନ୍ତ ଆବଶ୍ୟକ   ହେଲେ ସାମାଜିକ ପ୍ରତିଦ୍ୱନ୍ଦିତାରେ ଆମେ ସେ ସବୁକିଛି ଭୂଲିଯାଇ ହଡା ପଛରେ ତଡା ଗେଞ୍ଜି ହଳ କରେଇଲା ଭଳି ପିଲାଙ୍କ ପଛରେ ଲାଗି ରହଥାଉ କେବଳ ପାଠ ପଢିବା ପାଇଁ ପରୀକ୍ଷାରେ ଆଶାନୁରୂପ ଫଳ ନମିଳିଲେ ମନର ସବୁ ସୁଖ ଶାନ୍ତି ନିମିଷକେ ହରେଇ ବସୁ ବିଧି ଉପରେ ବିଶ୍ୱାସ ହରେଇ ବସି ସବୁକିଛି ନିଜ ନିୟନ୍ତ୍ରଣରେ ରଖିବାର ଉଦ୍ୟମ ଆମକୁ ପ୍ରତିମୁହୁର୍ତ୍ତରେ ଏକ ଅଶାନ୍ତିର ବାତାବରଣରେ ହିଁ ଆଉଟୁ ପାଉଟୁ କରିଚାଲିଛି  

      ମାତ୍ର ସେତେବେଳର କଥା ଥିଲା ଭିନ୍ନ ଗଣ୍ଡାଏ ଦିଗଣ୍ଡା ପିଲାର ପିତାମାତା ହୋଇ ସୁଦ୍ଧା ସେମାନଙ୍କ ମନରେ ନଥିଲା ତିଳେମାତ୍ର ଚିନ୍ତାଦକ ଜ୍ୱର ଝାଡାହେଲେ ପିତାମାତା ଏତେ ବ୍ୟସ୍ତ ବିବ୍ରତ ହୋଇ ପଡୁନଥିଲେ ଗାଁ ବଇଦର ପଥି ଅବା ଚେରମୂଳିର ଉପଚାର ଉପରେ ଥିଲା ସେମାନଙ୍କର ଅଗାଧ ବିଶ୍ୱାସ କୁଷ୍ଠ ଆଉ ଯକ୍ଷ୍ମା ଭଳି ରୋଗକୁ ବଡରୋଗ ବୋଲି ବିବେଚନା କରି ଆତ୍ମ ସର୍ମପଣ କରୁଥିଲେ ସମୟ ସାମନାରେ ମାତ୍ର ଅଭାବ, ଅନାଟନ, ଦୁଃଖ, ରୋଗ ଭୟ ସେମାନଙ୍କୁ କସ୍ମିନ କାଳେ ଅଶାନ୍ତି ଭିତରକୁ ଟାଣିନେଇ ପାରୁନଥିଲା ସେମାନେ ଥିଲେ ଟାଣୁଆ ମଣିଷ ସ୍ଥିତପ୍ରଜ୍ଞ ସେମାନେ ବୁଝିଥିଲେ ଦୁଃଖ, ସୁଖ, ରୋଗ, ଭୟ ଜୀବନର ସହଚର୍ଯ୍ୟ ଏମାନଙ୍କ ବିନା ଜୀବନର ହିଁ ଅସ୍ତିତ୍ୱ ନାହିଁ କିଛି ନଥାଇ ସେମାନଙ୍କ ମନ ହୃଦୟରେ ଥିଲା ଶାନ୍ତି ଧୈର୍ଯ୍ୟ ଆଜି ଆମେ ତାଙ୍କ ବିବେଚିତ ସମସ୍ତ ବଡରୋଗ ମାନଙ୍କ ଉପରେ ବିଜୟ ହାସଲ କରି ସାରି ମଧ୍ୟ ଆଜି ଅଶାନ୍ତ ଅଧୈର୍ଯ୍ୟ ସେମାନେ ନିଜ ସନ୍ତାନ ସନ୍ତତିକୁ ଏତେ ପାଠ ନପଢାଇ ବି ତାଙ୍କରି ଔରଷରୁ ଜନ୍ମ ନେଇଥିଲେ ବିଶ୍ୱର ଅନେକ ଜ୍ଞାନୀ, ଗୁଣି ବିବେକି ମହାପୁରୁଷ   ଆଉ ଆମେ ଆଜି ସକଳ ପ୍ରଚେଷ୍ଟା କରି ଚାଲିଥିବା ସତ୍ୱେ କେତେ ଯେ ଜ୍ଞାନୀ, ଗୁଣୀ ବିବେକି ମଣିଷ ଜନ୍ମ ଦେଉଛେ ତାହା ସମାଜର ସ୍ରୋତ ହିଁ ବତାଉଛି ଅବଚେତନ ମନ ଭିତରେ ଏମିତି ତୁଳନାତ୍ମକ ଭାବନା ଯେତେବେଳେ ମନକୁ ଆନ୍ଦୋଳିତ କରେ, ସମୟେ ସମୟେ ବୁଝି ହୁଏନି କିଏ ଭଲ ଥିଲା ସେବେଳ ନା ଅଛି ଆଜିର ଏବେଳ

*******

No comments:

Post a Comment

OLD IS PLATINUM

 DETAILS OF MY EARLIER POSTS