search in www.iswarchandraworld.blogspot.com

Saturday 1 May 2021

ଶିକ୍ଷାରେ ହଜିଛି ମାନବବାଦ

 


ଈଶ୍ୱରଚନ୍ଦ୍ର ନାୟକ

ବାଙ୍ଗୁଋଷ ପାଟଣା

ଭାଣପୁର, ପୁରୀ

୯୭୭୮୫୧୯୬୭୮

ଶିକ୍ଷାରେ ହଜିଛି ମାନବବାଦ

ମନୁଷ୍ୟର ସହାବସ୍ଥାନରୁ ସମାଜର ଅସ୍ତିତ୍ୱ ସମାଜରେ ରହି ଚଳିବାରୁ ନିଜକୁ ବୋଲାଇଲା ଏକ ସାମାଜିକ ପ୍ରାଣୀ ନିଜର ସୁଖ, ସୁବିଧା ଜୀବନରେ ଶୃଙ୍ଖଳା ପାଇଁ ପ୍ରକୃତି ଜୀବଜନ୍ତୁଙ୍କ ଠାରୁ ଅନେକ କିଛି ଶିଖିଲା ଆବଶ୍ୟକ ସ୍ଥଳେ ଅନ୍ୟକୁ ଶିଖେଇଲା ଶିଖିବା ଆଉ ଶିଖେଇବା ରୁ ସୃଷ୍ଟିକଲା ଶିକ୍ଷା ସମାଜର ଆବଶ୍ୟକତା ଅନୁଯାୟୀ ଶିକ୍ଷାର ସ୍ୱରୂପ ନିର୍ଦ୍ଧାରଣ କଲା ଶୃଙ୍ଖଳିତ ସମାଜ ପାଇଁ ଆବଶ୍ୟକକଲା ପ୍ରତ୍ୟେକ ମନୁଷ୍ୟ ଆଚରଣରେ ଶୃଙ୍ଖଳା ଆଚରଣ ବା ଚରିତ୍ରରେ ଲୋଡାପଡିଲା କର୍ମଠ, ସତ୍ୟନିଷ୍ଠ, ସମଦର୍ଶୀ, ସଦାଚରୀ, ସମଦୁଃଖୀ, ଭାଇଚାରା, ସହିଷୃୁ୍ରତା, ସହନଶୀଳତା ଭଳି ମାନବୀୟ ମୂଲ୍ୟବୋଧ ଗୁରୁକୂଳର ସେ ପବିତ୍ର ପରିବେଶରେ ପଢାଯିବା ପାଇଁ ସମସ୍ତ ଶାସ୍ତ୍ରପୁରାଣରେ ସେଗୁଡିକ ଅତି ସୁନ୍ଦର ଭାବରେ ଖଞ୍ଜି ଦେଲା ସେହି ମାନବୀୟ ମୂଲ୍ୟବୋଧଭିତିକ ଶିକ୍ଷା କେବଳଯେ ଗୁରୁଶିଷ୍ୟର ପରମ୍ପରାକୁ ପବିତ୍ର ଆଉ ମଜବୁତ୍ କରୁଥିଲା ତାହା ନୁହେଁ ବରଂ ତାହା ଥିଲା ମାନବବାଦର ଶିକ୍ଷା ଯାହା ସମାଜକୁ ତାଠାରୁ ଅଧିକ ଶାନ୍ତ ଶୃଙ୍ଖଳିତ କରି ରଖିବାରେ ସମର୍ଥ ଥିଲା

      ହେଲେ ଆଜି ଶିକ୍ଷାରେ ହଜିଯାଇଛି ମାନବୀୟ ମୂଲ୍ୟବୋଧ ଶିକ୍ଷା  ହୋଇଛି ବସ୍ତୁବାଦ ମୁହାଁ ପଶ୍ଚିମ ମୂଲକ ମାନବ ମାନଙ୍କର ଜୀବନ ଶୈଳୀ ଶିକ୍ଷା ପଦ୍ଧତିକୁ ଅନୁକରଣ କରୁକରୁ ଆମେ ଭୂଲିବସିଲେ ନିଜ ପୂର୍ବଜଙ୍କର ଶିକ୍ଷାପଦ୍ଧତିରେ ଥିବା ଅମୂଲ୍ୟ ମାନବୀୟ ମୂଲ୍ୟବୋଧକୁ ସମନ୍ୱିତ କରିପାରିଲେନି ତାକୁ ଆଜିର ପାଠ୍ୟଖସଡାରେ ଆଜିର ଶିକ୍ଷା ସେ ସବୁ ଗୁଣ ମାନଙ୍କଠାରୁ ଦୂରେଇ ଯାଇ ଆମ ଆଗାମୀ ଦାୟଦମାନଙ୍କୁ କେବଳ ଯନ୍ତ୍ରବତ୍ ମଣିଷରେ ରୂପାନ୍ତରିତ କରିଚାଲିଛି ଆମ ଶିଶୁକୁ ବଡମଣିଷଟେ କରିବା ପାଇଁ ଆମ ଶିକ୍ଷା ସର୍ବୋତ୍ତମ ହୋଇପାରେ, ମାତ୍ର ଭଲମଣିଷ କରି ଗଢିବା ପାଇଁ ସେଥିରେ ଯାହା ବି ଛନ୍ଦିଛେ ତାହା ତାକୁ ପ୍ରଭାବିତ କରିପାରୁନି ଶୈଶବର ସେ ଚପଳମତି ମନରେ ଅବା ଯୁବାବସ୍ଥାରେ ସେ ଅବୋଲକରା ମନ ଭିତରେ ହିସାଂ, ଦ୍ୱେଷ, ଭ୍ରଷ୍ଟାଚାର ଅମାନବୀୟ କାର୍ଯ୍ୟ ପ୍ରତି ବିତସ୍ପୃହାର ବୀଜ ବୁଣିବାରେ ଆଜି ଆମ ଶିକ୍ଷା ହିଁ ଅସମର୍ଥ ଅମାନବନୀୟ ଅବିବେକି କାର୍ଯ୍ୟ କଲେ କେତେ ଯେ ନିନ୍ଦା, ଅପବାଦ ସମାଜ ଠାରୁ ଶୁଣିବାକୁ ପଡେ ତାହା ଆମ ଶିକ୍ଷା ହିଁ ବର୍ତ୍ତମାନର ପିଢୀକୁ ଶିକ୍ଷା ଦେଇ ପାରୁନି

      ଆମ ଶିକ୍ଷା ସ୍ୱରୂପ କଥା ଚିନ୍ତା କରାଯାଉ ଗର୍ଭସ୍ଥ ଶିଶୁର ସ୍ୱାସ୍ଥ୍ୟ ସୁରକ୍ଷାରୁ ଆରମ୍ଭ କରି ଶିଶୁ ବଡହେବା ପର୍ଯ୍ୟନ୍ତ ପିତାମାତାଙ୍କ ଦ୍ୱାରା ନେବାକୁ ଥିବା ସମସ୍ତ ଆବଶ୍ୟକ ପଦକ୍ଷେପ ଗୁଡିକୁ ଆମ ପାଠ୍ୟ ଖସଡାରେ ସାମିଲ୍ କରିଦେଲେ ସତ ହେଲେ ବୃଦ୍ଧ ପିତାମାତାଙ୍କ ପ୍ରତି ତାଙ୍କ ସନ୍ତାନର କର୍ତ୍ତବ୍ୟ ଯତ୍ନ କିପରି ହେବା ଆବଶ୍ୟକ ତାକୁ ଯୋଡି ପାରିଲେନି ଯନ୍ତ୍ରୀ, ଡାକ୍ତର ଅବା ପ୍ରଶାସନିକ ଅଧିକାରୀ ହେବାର ଶିକ୍ଷା ଗ୍ରହଣରେ ମଧ୍ୟ ଆମେମାନେ ମାନବୀୟ ମୂଲ୍େୟବାଧକୁ ସମନ୍ୱୀତ କରିପାରିଲେନି ଆମ ଉଚ୍ଚ ଶିକ୍ଷା ଅନେକଙ୍କୁ ଜଣେ ଜଣେ ତୀକ୍ଷ୍ଣ ବୁଦ୍ଧିସମ୍ପର୍ଣ୍ଣ ପ୍ରଶାସନିକ ଅଧିକାରୀ, ଯନ୍ତ୍ରୀ ଅବା ଡାକ୍ତର କରି ଗଢିଦେଲା ହେଲେ ସେମାନଙ୍କ ବୃତ୍ତିଗତ ଜୀବନରେ କେଉଁ କର୍ମ କରଣିୟ କେଉଁ କର୍ମ ମାନବତ୍ତ୍ୱକୁ କ୍ଷୁର୍ଣ୍ଣ କରେ ଆମ ଶିକ୍ଷା ତାଙ୍କୁ ଶିଖେଇ ପାରିଲାନି ଶିକ୍ଷାରେ କେଉଁଠି ହେଲେ ପିଲାମାନଙ୍କୁ ଶିଖାଇଲେନି ନିସ୍ୱଃ ଅବା ନିରାଶ୍ରୟ ନହେବା ପର୍ଯ୍ୟନ୍ତ ଭିକ୍ଷା ବୃତ୍ତି କରି ଚଳିବା ସମାଜରେ ଏକ ନୀଚ ଘୃଣ୍ୟ କାମ ଭିକ୍ଷା ବୃତ୍ତିକୁ ସମାଜ ହୀନ ଦୃଷ୍ଟିରେ ଦେଖେ ନିନ୍ଦା କରେ ବୋଲି ଶିକ୍ଷା ମାଧ୍ୟମରେ ତା ବିବେକରେ ଆମେ ଛାପ ଛାଡିପାରିଲେନି ଏଇଥି ପାଇଁ ଆଜି ଦେଶରେ ମୋଟ ଭିକାରୀଙ୍କ ସଂଖ୍ୟା ଲକ୍ଷ ୭୨୦୦୦ ମଧ୍ୟରୁ ୮୧୦୦୦ ପାଠୁଆ ଭିକାରୀ ପୁଣି ସେଥିରୁ ୭୫୦୦୦ ଭିକାରୀ ଦ୍ୱାଦଶ ଶ୍ରେଣୀ ଉତ୍ତୀର୍ଣ୍ଣ ୩୦୦୦ ଭିକାରୀ ଡିପ୍ଲୋମା ଡିଗ୍ରୀ ଧାରୀ ୟା ଠାରୁ ଆଉ ପରିତାପର ବିଷୟ କଣ ହୋଇପାରେ ?

       କେବଳ ଟଙ୍କା ପଛରେ ଗୋଡେଇବା ପାଇଁ ଆମ ଶିକ୍ଷା ଯୁବ ସମାଜକୁ ଶିକ୍ଷାଦେଉଛି ଆଜିର ଆମ ଶିକ୍ଷା ସେମାନଙ୍କୁ ଭୋଗବାଦର ଦୁନିଆକୁ ଏପରି ଟାଣି ନେଉଛି ଯେ କେବଳ ତାଙ୍କ ଜୀବନ ସ୍ୱାର୍ଥ ସର୍ବସ୍ୱ ହୋଇ ଉଠୁଛି ଦୁର୍ଲ୍ଲଭ ଜନ୍ମ ମନୁଷ୍ୟ ଜୀବନରେ ସେବା, ପ୍ରୀତି ମମତା ଆଜି ସେମାନଙ୍କ ପାଇଁ କିଣାବିକାର ଜିନିଷ ହୋଇଗଲାଣି ଲାଗୁଛି ଆଜି ଆମ ଶିକ୍ଷାରେ ହଜିଯାଇଛି ମାନବବାଦ

      ତେଣୁ ବର୍ତ୍ତମାନର ସାମାଜିକ ପରିସ୍ଥିତି ସୂଚାଉଛି ଶିକ୍ଷାରେ ମୂଲ୍ୟବୋଧର ସମନ୍ୱିତ ନିହାତି ଆବଶ୍ୟକ ଜୀବନର ଯେ କୈାଣସି ଉଚ୍ଚ ଶିକ୍ଷା ଗ୍ରହଣ କରି ଯୁବପିଢୀ ସ୍ୱାବଲମ୍ବୀ ହେଉନା କାହିଁକି ସେହି ଶିକ୍ଷା ଭିତରେ ହିଁ ସେମାନଙ୍କ କାୟ ମନ ବଚନରେ ମାନବବାଦର ବୀଜ ଆମକୁ ବୋଇବାକୁ ପଡିବ ଭ୍ରଷ୍ଟାଚାର, ହିଂସା, ଦ୍ୱେଷ,  ବଳକାô, ଆତ୍ମହତ୍ୟା, ନରସଂହାର ପରି ଅମାନବୀୟ କାର୍ଯ୍ୟମାନଙ୍କ ପ୍ରତି ଆମ ଶିକ୍ଷାରେ ସେମାନଙ୍କ ମନରେ ଘୃଣା ସୃଷ୍ଟି କରିବାକୁ ପଡିବ ନିକଟରେ ନହୋଇପାରେ ହେଲେ ଏହା ଅସମ୍ଭବ ନୁହେଁ ବାସ ଲୋଡା ସାମୁହିକ ପ୍ରଚେଷ୍ଟା

 

******

 

 

 

No comments:

Post a Comment

OLD IS PLATINUM

 DETAILS OF MY EARLIER POSTS